Referat fra styremøte NBF Fjernlån og Referanse, Oslo, 04.06.18

Referat fra styremøte (1) NBF fjernlån og referanse Tid: Mandag 04.06.2018 11:00-15:00. Sted: Nasjonalbiblioteket, Oslo. Tilstede: Beate Høiby, Paulo Bairos, Tanmayo Olsen, Helen Sakrihei, Siv Holt, Eva Sauvage, Glenn Karlsen Bjerkenes og Kirsten Fausa Storvik (referent). 1. Presentasjon av det nye styret Presentasjonsrunde der alle fortale om hvor de arbeider og status for hvor hovedfokuset … Fortsett å lese Referat fra styremøte NBF Fjernlån og Referanse, Oslo, 04.06.18

Referat fra årsmøte for Norsk Bibliotekforenings spesialgruppe for referanse- og fjernlånsvirksomhet Torsdag 15. mars kl. 17.30 – 18.30 7 frammøte Dagsorden: Konstituering av årsmøtet: Møteleder: Glenn Karlsen Bjerkenes og referent: Helén Sakrihei Innkalling og dagsorden ble godkjent. Styrets beretning for perioden mars 2016 – februar 2018 ble tatt til etterretning. Regnskap for 2016 og 2017 … Fortsett å lese Referat fra årsmøte for Norsk Bibliotekforenings spesialgruppe for referanse- og fjernlånsvirksomhet

Virkeplan 2018-2020

Følge opp og komme med innspill til arbeidet som gjøres i forbindelse med fjernlån. Følge utvikling når det gjelder dokumentleveranser og digitalisering og sluttbrukers tilgang. Arbeide sammen med aktører i og utenfor NBF for å få til avtalelisenser både i universitets- og høgskolesektoren og i folke- og skolebiblioteksektoren. Støtte aktuelle aktører i arbeidet med å … Fortsett å lese Virkeplan 2018-2020

Referat fra styremøte NBF Fjernlån og Referanse 08.03.18 på Skype

Tid: Torsdag 8.3.18 09:00-10.30 Deltakere: Glenn Karlsen Bjerkenes, Paulo Bairos, Helén Sakrihei,Tanmayo Olsen og Anita Bunes (referent)   Saker: Gjennomgang av forrige referat. Til punkt om storbybibliotekene og fjernlån: Både Deichman og Drammen regner med å ha funksjonalitet på plass i løpet av april. Til punkt om UHR Bs arbeidsgruppe for kartlegging av fjernlån : … Fortsett å lese Referat fra styremøte NBF Fjernlån og Referanse 08.03.18 på Skype

1. Styrets sammensetning: Glenn Karlsen Svaan Bjerkenes (Universitetsbiblioteket i Oslo, HumSam-biblioteket), leder Anita Bunes (Nord-Odal Bibliotek), sekretær Helen Sakrihei (Nasjonalbiblioteket, Depotbiblioteket), styremedlem Paulo Bairos (Sørum Bibliotek), kasserer Tanmayo Olsen (Troms Fylkesbibliotek), webansvarlig Solveig Wikstrøm (CRIStin), styremedlem fra mars 2016 til mai 2017) Revisorer: Inger Lise Andersen og Jan Tore Dahl (Deichmanske bibliotek) Valgkomite: Berit Borgen … Fortsett å lese Beretning for NBFs spesialgruppe for referanse- og fjernlånsvirksomhet 2016-2018

Innkalling til årsmøte for NBF Fjernlån og Referanse

Torsdag 15. mars 2018 kl. 17.30-18.30 på Scandic Park Hotel, Sandefjord Møterom: Rosshavet DAGSORDEN: 1. Konstituering av årsmøtet – Valg av møteleder og referent 2. Godkjenning av innkalling og dagsorden 3. Styrets beretning mars 2016 – februar 2018 5. Revidert regnskap for 2016 og 2017 6. Budsjett for perioden 2018-2020 7. Forslag til virkeplan … Fortsett å lese Innkalling til årsmøte for NBF Fjernlån og Referanse

Referat fra styremøte torsdag 14. september 2017 i Oslo og på Skype

Sted: HumSam-biblioteket, Oslo Til stede: Glenn Karlsen Bjerkenes, Paulo Bairos, Anita Bunes (referent). På Skype: Helén Sakrihei,Tanmayo Olsen   Oppfølging, kommentarer og innspill til forrige referat: http://referanse.norskbibliotekforening.no/2017/05/referat-fra-styremote-torsdag-4-mai-2017-i-oslo/ Ingen kommentarer   Det 76. norske bibliotekmøte (14-16. mars 2018 i Sandefjord) Glenn har sendt inn forslag til seminar i regi av fjernlånsgruppa: Fjernlån i Norge – status … Fortsett å lese Referat fra styremøte torsdag 14. september 2017 i Oslo og på Skype

Referat fra styremøte torsdag 4.mai 2017 i Oslo

Sted: Nasjonalbiblioteket, Oslo Til stede: Glenn Karlsen Bjerkenes, Tanmayo Olsen, Helén Sakrihei, Solveig Wikstrøm, Paulo Bairos, Anita Bunes (styremedlemmer) Aslak Sira Myhre, Nasjonalbibliotekar (invitert av gruppa) Saker: 1) Besøk av Nasjonalbibliotekaren – status fjernlånsbilde – ref. artikkel i BoB «Nasjonalt tilsynsorgan nå!» av Beate Høiby. Hvem har ansvaret? Nasjonalbibliotekaren setter pris på muligheten for å … Fortsett å lese Referat fra styremøte torsdag 4.mai 2017 i Oslo

Referat fra styremøte torsdag 2. februar 2017 i Oslo

Sted: Blindern, Oslo Til stede: Glenn Karlsen Bjerkenes, Tanmayo Olsen, Helén Sakrihei, Solveig Wikstrøm, Paulo Bairos, Anita Bunes På skype: Asbjørn Risan Saker: 1. Oppfølging, kommentarer og innspill til forrige referat: http://referanse.norskbibliotekforening.no/2016/11/referat-fra-styremote-mandag-31-oktober-2016-i-oslo/ Ingenting å bemerke. Rapport fra Nordill 2016 på nettsiden – Tanmayo retter opp tekstformatering og legger inn bilde av stipendmottaker. 2. Status og … Fortsett å lese Referat fra styremøte torsdag 2. februar 2017 i Oslo

Rapport fra 12th Nordic ILL 2016

NBF Fjernlån og referanse mottok én søknad om støtte til å delta på 12th Nordic ILL – NORDILL – i København 2016. Vi støttet biblioteksjefen ved Mandal bibliotek, Leon Bang-Hetlevik, med 5000,-. Her kan du lese hans rapport fra NORDILL: Interlending and Document Supply. Oh My! Connecting Users to What They Want. 12 th Nordic … Fortsett å lese Rapport fra 12th Nordic ILL 2016