Referat fra årsmøte for Norsk Bibliotekforenings spesialgruppe for referanse- og fjernlånsvirksomhet Torsdag 15. mars kl. 17.30 – 18.30 7 frammøte Dagsorden: Konstituering av årsmøtet: Møteleder: Glenn Karlsen Bjerkenes og referent: Helén Sakrihei Innkalling og dagsorden ble godkjent. Styrets beretning for perioden mars 2016 – februar 2018 ble tatt til etterretning. Regnskap for 2016 og 2017 … Fortsett å lese Referat fra årsmøte for Norsk Bibliotekforenings spesialgruppe for referanse- og fjernlånsvirksomhet

Virkeplan 2018-2020

Følge opp og komme med innspill til arbeidet som gjøres i forbindelse med fjernlån. Følge utvikling når det gjelder dokumentleveranser og digitalisering og sluttbrukers tilgang. Arbeide sammen med aktører i og utenfor NBF for å få til avtalelisenser både i universitets- og høgskolesektoren og i folke- og skolebiblioteksektoren. Støtte aktuelle aktører i arbeidet med å … Fortsett å lese Virkeplan 2018-2020

Referat fra styremøte NBF Fjernlån og Referanse 08.03.18 på Skype

Tid: Torsdag 8.3.18 09:00-10.30 Deltakere: Glenn Karlsen Bjerkenes, Paulo Bairos, Helén Sakrihei,Tanmayo Olsen og Anita Bunes (referent)   Saker: Gjennomgang av forrige referat. Til punkt om storbybibliotekene og fjernlån: Både Deichman og Drammen regner med å ha funksjonalitet på plass i løpet av april. Til punkt om UHR Bs arbeidsgruppe for kartlegging av fjernlån : … Fortsett å lese Referat fra styremøte NBF Fjernlån og Referanse 08.03.18 på Skype

1. Styrets sammensetning: Glenn Karlsen Svaan Bjerkenes (Universitetsbiblioteket i Oslo, HumSam-biblioteket), leder Anita Bunes (Nord-Odal Bibliotek), sekretær Helen Sakrihei (Nasjonalbiblioteket, Depotbiblioteket), styremedlem Paulo Bairos (Sørum Bibliotek), kasserer Tanmayo Olsen (Troms Fylkesbibliotek), webansvarlig Solveig Wikstrøm (CRIStin), styremedlem fra mars 2016 til mai 2017) Revisorer: Inger Lise Andersen og Jan Tore Dahl (Deichmanske bibliotek) Valgkomite: Berit Borgen … Fortsett å lese Beretning for NBFs spesialgruppe for referanse- og fjernlånsvirksomhet 2016-2018

Innkalling til årsmøte for NBF Fjernlån og Referanse

Torsdag 15. mars 2018 kl. 17.30-18.30 på Scandic Park Hotel, Sandefjord Møterom: Rosshavet DAGSORDEN: 1. Konstituering av årsmøtet – Valg av møteleder og referent 2. Godkjenning av innkalling og dagsorden 3. Styrets beretning mars 2016 – februar 2018 5. Revidert regnskap for 2016 og 2017 6. Budsjett for perioden 2018-2020 7. Forslag til virkeplan … Fortsett å lese Innkalling til årsmøte for NBF Fjernlån og Referanse

Referat fra styremøte torsdag 14. september 2017 i Oslo og på Skype

Sted: HumSam-biblioteket, Oslo Til stede: Glenn Karlsen Bjerkenes, Paulo Bairos, Anita Bunes (referent). På Skype: Helén Sakrihei,Tanmayo Olsen   Oppfølging, kommentarer og innspill til forrige referat: http://referanse.norskbibliotekforening.no/2017/05/referat-fra-styremote-torsdag-4-mai-2017-i-oslo/ Ingen kommentarer   Det 76. norske bibliotekmøte (14-16. mars 2018 i Sandefjord) Glenn har sendt inn forslag til seminar i regi av fjernlånsgruppa: Fjernlån i Norge – status … Fortsett å lese Referat fra styremøte torsdag 14. september 2017 i Oslo og på Skype

Referat fra styremøte torsdag 4.mai 2017 i Oslo

Sted: Nasjonalbiblioteket, Oslo Til stede: Glenn Karlsen Bjerkenes, Tanmayo Olsen, Helén Sakrihei, Solveig Wikstrøm, Paulo Bairos, Anita Bunes (styremedlemmer) Aslak Sira Myhre, Nasjonalbibliotekar (invitert av gruppa) Saker: 1) Besøk av Nasjonalbibliotekaren – status fjernlånsbilde – ref. artikkel i BoB «Nasjonalt tilsynsorgan nå!» av Beate Høiby. Hvem har ansvaret? Nasjonalbibliotekaren setter pris på muligheten for å … Fortsett å lese Referat fra styremøte torsdag 4.mai 2017 i Oslo

Referat fra styremøte torsdag 2. februar 2017 i Oslo

Sted: Blindern, Oslo Til stede: Glenn Karlsen Bjerkenes, Tanmayo Olsen, Helén Sakrihei, Solveig Wikstrøm, Paulo Bairos, Anita Bunes På skype: Asbjørn Risan Saker: 1. Oppfølging, kommentarer og innspill til forrige referat: http://referanse.norskbibliotekforening.no/2016/11/referat-fra-styremote-mandag-31-oktober-2016-i-oslo/ Ingenting å bemerke. Rapport fra Nordill 2016 på nettsiden – Tanmayo retter opp tekstformatering og legger inn bilde av stipendmottaker. 2. Status og … Fortsett å lese Referat fra styremøte torsdag 2. februar 2017 i Oslo

Rapport fra 12th Nordic ILL 2016

NBF Fjernlån og referanse mottok én søknad om støtte til å delta på 12th Nordic ILL – NORDILL – i København 2016. Vi støttet biblioteksjefen ved Mandal bibliotek, Leon Bang-Hetlevik, med 5000,-. Her kan du lese hans rapport fra NORDILL: Interlending and Document Supply. Oh My! Connecting Users to What They Want. 12 th Nordic … Fortsett å lese Rapport fra 12th Nordic ILL 2016

Referat fra styremøte mandag 31. oktober 2016 i Oslo

Dato: 31. oktober 2016 Sted: Nasjonalbiblioteket, Oslo Til stede: Glenn Karlsen Bjerkenes, Tanmayo Olsen, Helén Sakrihei, Solveig Wikstrøm, Paulo Bairos, Anita Bunes Asbjørn Risan, BIBSYS Svein Arne Tinnesand, NB Saker: 1) Oria, NCIP, nye Oria – besøk av Asbjørn Risan, BIBSYS Testing med Micromarc gjennomføres i disse dager. Testing med Bibliofil nært forestående. Hvis testing … Fortsett å lese Referat fra styremøte mandag 31. oktober 2016 i Oslo