Kommende arrangementer

Fjernlån 2015 – dagskonferanse 2.10. i Oslo

02.10.2015 - 02.10.2015

Invitasjon til dagskonferanse 2. oktober 2015: Fjernlån 2015 Fjernlån er et tema bibliotekene stadig diskuterer. Flere husker sikkert fjernlånskonferansen i 2012 i Lillestrøm. Og noen av dere deltok på 11th Nordic ILL i fjor i Oslo. Spesialgruppa for referanse og fjernlån er klare for en ny konferanse med fjernlån som tema. Dagskonferanse fredag 2. oktober … Fortsett å lese Fjernlån 2015 – dagskonferanse 2.10. i Oslo

Årsmøte 10. mars 2016 i Tromsø

10.03.2016

Innkalling til årsmøte Norsk Bibliotekforenings spesialgruppe for referanse- og fjernlånsvirksomhet DAGSORDEN: 1. Konstituering av årsmøtet – Valg av møteleder og referent 2. Godkjenning av innkalling og dagsorden 3. Styrets beretning mars 2014 – februar 2016 5. Revidert regnskap for 2014 og 2015 6. Budsjett for perioden 2016-2018 7. Forslag til virkeplan for perioden 2016 – … Fortsett å lese Årsmøte 10. mars 2016 i Tromsø

We know what we are, but know not what we may be

10.03.2016

I 2015 ble Bibsys erstattet av Alma, og Bibsys Ask med Oria. Håndteringen av fjernlånsbestillinger ble forandret. Vi vil snakke om forventningene, løsningene og utfordringene. Vi ønsker flyt i fjernlånsmeldinger mellom biblioteksystemene. Nasjonalbiblioteket, et folkebibliotek og et høgskolebibliotek deler sine erfaringer. Digitalt fjernlån er et problemområde vi ikke blir ferdige med i bibliotekene. Ser fremtiden … Fortsett å lese We know what we are, but know not what we may be